Jak zarządzać pracownikami pracującymi zdalnie?

mar 01 2021

Jak zarządzać pracownikami pracującymi zdalnie?

Tekst w wersji audio. Podcast:

Dzień dobry miłośnicy języka rosyjskiego!

W jednym ze wcześniejszych wpisów opisałam wskazówki do wideokonferencji (tutaj), o plusach i minusach pracy zdalnej (tutaj), również o gadżetach wspomagających pracę przy komputerze (tutaj), a także archetypowe prawdy (tutaj).

Dzisiaj chciałabym poruszyć temat zarządzenia pracownikami, którzy pracują zdalnie.

Praca zdalna to dostęp do najlepszych pracowników, bez względu na to, gdzie znajdują się.

Ten model pracy został wymuszony na większości poprzez zaistniałą sytuację w kraju.

To nie jest strategia biznesu mająca na celu obniżyć koszty firmy.

To innowacyjność.

Ten model sprawdza się nie tylko wśród małych firm, ale i w dużych korporacjach.

Znajdziemy firmy nie tylko z branży wytwarzania oprogramowania, ale również finansowe.

Czego obawiają się osoby przechodzące do pracy zdalnej?

Panuje błędne przekonanie,  że pracując na odległość nie mamy kontaktu wzrokowego i związanej z tym kontroli czy delegowania zadań.

Wiele osób „broni się”, ponieważ zadaje sobie pytanie:

„Jeżeli nie widzę kiedy osoba przyszła do pracy i o której kończy jak mogę sprawdzić czy w ogóle pracuje?”

A czy wiesz, że instalując odpowiednie oprogramowanie masz dostęp do informacji, kiedy pracownik zalogował się czy na jakim jest etapie pracy?

Tak naprawdę liczą się efekty końcowe pracy pracownika.

Każdy podejmuje odpowiedzialne decyzje za siebie.

Jeżeli potrzebujemy wieloetapowej akceptacji projektu to znaczy, że pracują niewłaściwe osoby.

Obecnie została przyjęta forma pracy mieszanej, możemy spotkać się również z pojęciem „hybrydowej”, czyli częściowo dopuszczający pracę na odległość.

Praca zdalna wprowadziła nową formę.

Możemy zarządzać pracą jeżeli wiemy na czym ona polega, a mianowicie:

*osoba pełniąca rolę nadzorującą pracę innych powinna mieć doskonałą świadomość co należy wykonać i w jakim terminie,

*pilnować nadmiaru pracy, a nie jej braku,

*rozwiązywać pojawiąjące się problemy

*rozumieć opóźnienia,

a przede wszystkim

*rozłożyć pracę na odpowiednie osoby i umieć dzielić zadanie na fragmenty.

Jeżeli pracujemy nad wspólnym projektem możemy nie tylko współdzielić ekran, ale także utworzyć wirtualny pokój spotkań.

Podczas przerwy w pracy w niniejszym pokoju możemy wklejać linki, prowadzić rozmowy z pozostałymi pracownikami firmy.  

Niektórzy w przerwie przesyłają memy.

Aby wydajnie współpracować wspólnie powinniśmy skorzystać z najnowszych technologii.

Jakich?

Dobrą formą jest kalendarz do którego ma dostęp każdy z pracowników.

W aplikacji można nanosić zmiany, zgłaszać uwagi, ustalać kto z kim chciałby pracować czy nadzorować skrzynkę mailową.

Odnoszę wrażenie, że praca zdalna wymaga większej otwartości z naszej strony.

Praca zdalna to większa wydajność i kreatywność pracowników.

Poprawia jakość wykonywanej pracy i uczy zaufania i większego działania w zespole.

Czy umiesz delegować pracę innym i jak odnajdujesz się w roli wykonującą pracę powierzoną przez kierownika projektu?

Czy odnajdujesz się w pracy zespołowej on-line?

W najbliższym wpisie spróbuję opisać w jaki sposób rekrutować pracowników zdalnych i czy w taki sam sposób jak pracowników stacjonarnych?

Uściski.

Grafika: Sylwia Świerżewska

Wszelkie treści zamieszczone na tej stronie internetowej (teksty, zdjęcia itp.) podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.)

0 Comments
Share Post
No Comments

Post a Comment

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On Linkedin