Ubierz swoją markę w kolory
Czyli jak dobrać kolor firmowy
Tekst w wersji audio. Podcast:
Dzień dobry moi drodzy!
Pozdrawiam Was ciepło z wiosennego Lublina.
Dzisiejszy poniedziałek wita nas dodatnią temperaturą i promykami słońca.
Pozytywną energię możemy dostarczyć wprost z niebios.
Sądzę, że uzyskując porządną dawkę witaminy D przełożymy energię na spożytkowanie jej we własnym biznesie czy pracy.
Projekt, triki, narzędzia i barwy w biznesie.
Dzisiejszy wpis to mały przewodnik po kolorach firmowych.
Na temat wizerunku tłumacza pisałam już w poprzednim poście (sprawdź tutaj) czy budowania marki (tutaj), a dzisiaj chciałabym ubrać Twoją markę w kolory.
Umocnić Twój przekaz jako profesjonalisty i przyciągnąć potencjalnych klientów.
Uważam, że większość z nas słyszała o psychologii koloru.
Z ogromną starannością dobieramy barwy do wnętrza.
A czy świadomie dobieramy barwy do naszej usługi?
Dobór kolorów firmowych to jeden z kluczowych aspektów budowania wizerunku i własnej marki.
Czy w najbliższym czasie planujesz odświeżenie swojej strony www?
Jeżeli tak? To niniejszy wpis jest ze specjalną dedykacją dla Ciebie 😊
Jeżeli swoją działalność prowadzisz w internecie określ w jaki sposób chcesz oddziaływać na klienta.
Możesz oczywiście zlecić przygotowanie strony internetowej firmie, która wykonuje taką usługę, lecz jeśli konkretnie nie będziesz wiedział/a jakie są Twoje oczekiwania to jak im ma sprostać grafik?
Podchodząc zadaniowo, spróbuj odpowiedzieć sobie na kilka poniższych pytań.
- Czym kierujesz się w życiu prywatnym?
Czy jesteś otwarty/a? Przykładowo kierujesz się wolnością, profesjonalizmem, wysoką jakością wykonywanych usług.
- Jakie odczucia powinny towarzyszyć Twojemu potencjalnemu klientowi po „odwiedzeniu” Twojej strony www? Jakie chcesz wzbudzić emocje?
Zastanów się czy poprzez swoją usługę Twój odbiorca podejmie działanie?
- Jakie są 4 przymiotniki opisujące Twoją usługę, markę? Dodatkowo jaka pora roku odpowiada Twojej marce?
Pory roku jak w paletach makijażowych potrafią podkreślić osobowość marki czy usługi. Możemy miksować poprzez połączenie jesieni i zimy.
Wyżej przedstawione pytania usystematyzują Twoje oczekiwania, dadzą spójność i klarowność.
Każde pytanie odpowiada innemu kolorowi.
Przymiotniki odpowiadają wartościom opisującym Twoją markę.
Mając na uwadze powyższe pytania powinniśmy mieć świadomość, że bodźce wizualne wpływają na nasze decyzje.
Prawidłowo dobrany kolor wpływa na nasze reakcje organizmu.
Oczywiście istotne jest nasycenie i jasność.
Przykładowa paleta barw określająca skojarzenia i znaczenie:
Wyróżniamy kolor główny, neutralny i akcentowany.
Popatrz na moją stronę Lingua Russica kolor główny to czerń i szarość. Kolor neutralny to tło dla głównego. W moim przypadku to biel. Kolor akcentowany to wykorzystany na przyciskach i w ofercie odcień brązu.
Kolory nasycone to Ty, Twoja marka.
Dzięki nim zwracamy uwagę naszego odbiorcy lub wydzielamy przestrzeń dla fragmentów np. usługi.
Spójność we wszystkim to klucz do sukcesu.
Czy posiadasz swoją ulubioną paletę barw?
Jaką barwą jest Twoja marka?
A może ulubiona firma? Jaką posiada paletę kolorystyczną?
Uściski.
Grafika: Sylwia Świerżewska
Wszelkie treści zamieszczone na tej stronie internetowej (teksty, zdjęcia itp.) podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity z 2006 r., Dz.U. nr 90, poz. 631 z późn. zm.)
JC
Ciekawe podejscie.
Ja zaproponuje troche bardziej klasyczna forme :
Przy wystroju zarowno strony jak tez np. wnetrz, logotypow itp. stosuje sie zasade 60/30/10
– 60 to dominanta – kolor glowny, przewodni,
– 30 dopelnienie. Najczesciej stosuje sie zasade kolorow analogicznych, Rzadziej komplementarnych.
– 10 to akcenty – stosujemy kolory komplementarne badz o silnym kontrascie (czern, biel). Zaleznie od upodoban
–>
Prosze zajrzec na strone kola kolorow np.
https://color.adobe.com/create/color-wheel
–>
Na tej podstawie mozna stworzyc wlasna palete.
Generalna zasada geometrii jest uzycie liczby 3 (dzielimy kompozycje na 3 czesci, czy tez 2+1, badz 1+1+1?)
Ludziom „podobaja sie” bardziej liczby nieparzyste.
Jeszcze lepiej, gdy zastosujemy zasade tzw. golden rule (zloty podzial) – sotsunek mniej wiecej: 1.6:1
Teoria koloru to cale tomy ksiazek – podobnie wspomniana przez Ciebie psychologia koloru,
mimo wszystko do prostych projektow te podstawy w zupelnosci wystarcza.
Starajmy sie nie uzywac kolorow komplementarnych do tekstow.
Pozostanmy przy standardzie, czyli czern, biel czy np. czerwony?
Tyle ciekawostek ode mnie.
Wpis bardzo ciekawy.
Pozdrawiam.
Sylwia Świerżewska
Znakomity komentarz, dziękuję ! Merytoryczne uzupełnienie wpisu.
Klasyczna forma bardzo przemawia do mnie. Sądzę, że Twój komentarz będzie bardzo cenną wskazówką dla czytelników 🙂
Podesłany link z kołem kolorów jest bardzo wartościowy.
Pozdrawiam
Rafał
Witaj,
Mój ulubiony kolor to BEŻ i wszelkie odcienie Brązu 🙂
Jako drugi wymieniłbym Niebieski – często mi 'zalecany’ może stąd go z czasem też sobie upodobałem 🙂
Pozdrawiam. R
Sylwia Świerżewska
🙂 Lubisz barwy neutralne. Niebieski-zalecany to doskonałe uzupełnienie beżu 🙂
Pozdrawiam
LeoNard
I powiem tak chyba 'po kobiecemu’ kiedyś sobie kupię beżowe auto, bo niebieski już był – motor 🙂
Sylwia Świerżewska
🙂 Marzenia nie spełniają się, marzenia się spełnia 😉 Jeżeli masz w planach zakup beżowego auta, życzę Ci abyś kiedyś zakup zrealizował.
Leonard
JW 🙂 i Dziękuję…