7 powodów, dla których warto budować markę osobistą. Wizerunek tłumacza

wrz 16 2019

7 powodów, dla których warto budować markę osobistą. Wizerunek tłumacza

Czy wiesz, jaką jesteś marką? Reputację każdy „jakąś” ma. I to „jaką” czyni różnice. Każdy z nas jest marką, czy tego chce, czy nie. Niestety, tylko nieliczni świadomie nią zarządzają. To osoby, znane ze swoich pasji, mądrych dokonań, wypowiedzi. Liderzy. Każdy ma własny wyjątkowy dar, bez konieczności kreowania się na kogoś, kim nie jest. Sztuka budowania marki to rozwijanie umiejętności komunikowania się językiem wartości i wsłuchania w potrzeby ludzi. To znalezienie niszy na rynku.

Budowanie silnej marki wymaga determinacji i konsekwencji, która odbywa się w percepcji ludzi, z którymi kontaktujemy się online lub offline, pozostawiając wrażenie. Marka osobista to zestaw skojarzeń powiązanych z nami w głowach i sercach ważnych dla nas ludzi, które im zaoferowaliśmy. Marka budzi się w chwili zaistnienia człowieka w świadomości ludzi przekonanych, że jesteśmy dla nich wartościowym partnerem. Poniżej przedstawiam siedem powodów, dla których warto budować markę osobistą.

  1. Zdefiniuj kim jesteś i czego oczekujesz w swoim życiu, dokąd zmierzasz i co chcesz osiągnąć. Samoświadomość stanowi dziś warunek sukcesu w relacjach prywatnych i życiu zawodowym.
  2. Budowanie zaufania do Ciebie w oparciu o przejrzystość i spójność podejmowanych działań w kontekście wartości, które głosisz i którym jesteś wierny. Marka osobista wzbudza zainteresowanie i zaufanie.
  3. Skuteczne docieranie do ludzi z informacją o sobie. Realizowanie swoich celów i marzeń zamiast realizowania cudzych pomysłów na Twoje życie. Bądź w sieci. Buduj swój network.
  4. Oszczędzanie sobie kosztów kreowania się na kogoś innego. Konsekwentnie buduj swoje zawodowe portfolio.
  5. Gdy jesteś marką osobistą to łatwiej budujesz kontakty biznesowe. Skuteczna komunikacja Twoich wartości. Marka to Ty.
  6. Poszerzanie własnego wpływu życiowego i zawodowego. Buduj swój zawodowy sukces. Zapisz się do stowarzyszeń branżowych. Dziel się wiedzą.
  7. Realizowanie własnych marzeń.

Odważ się być tym, kim chcesz. Wszystko co mówisz lub robisz, tworzy Twoją markę. Dobra marka i wynikające z niej zaufanie to najbardziej pozyskane dobro. Wartościowy człowiek o silnej marce to osoba wzbudzająca zaufanie i wiarygodność, wzór skromności i znakomitej komunikacji. Równocześnie to człowiek promujący swoim zachowaniem konkretne wartości. Spójność to podstawa marki osobistej.

Ludzie zmuszeni są dokonywać nieustanych wyborów. Decydują, czasem bardzo szybko, kto jest najwłaściwszym partnerem w tłumie podobnych klientów, potencjalnych partnerów biznesowych, ekspertów, tłumaczy, korektorów, korepetytorów. Wszyscy wymienieni mają gotowość do oferowania usług, podobne wykształcenie, certyfikaty. Trudno, z góry przewidzieć, którzy po otrzymaniu szansy współpracy nie zawiodą. Co zatem finalnie decyduje o wyborze tego właśnie, a nie innego człowieka? Skoro jest tylu tłumaczy, dlaczego wybieramy akurat właśnie tego? Niektórzy powiedzą: intuicja, życiowe doświadczenie. To wyczucie podobnych wartości, postaw. To finalne decyzje dotyczące ludzi zapadają w wyniku pierwszych 30 sekund kontaktu. Ludzie doceniają zalety i wyjątkowość marki osobistej. W budowaniu marki nie chodzi o to, jak wyglądasz, ale po co istniejesz i co chcesz zaoferować innym.

Czy masz już pomysł na osobistą markę?

0 Comments
Share Post
No Comments

Post a Comment

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On Linkedin