KONCENTRACJA -AS SPRZEDAŻY

mar 22 2021

KONCENTRACJA -AS SPRZEDAŻY

Tekst w wersji audio. Podcast:

Dzień dobry moi drodzy,

witam się z Wami ze słonecznego, zimowego Lublina.

W sobotę zakończył się tygodniowy VI Kongres Tłumaczy.

Tygodniowe codzienne webinaria i sobotnie zwieńczenie Kongresu zakończone znakomitym networkingiem.

Przyznam, że platforma Zoom potrafi zacieśniać więzi w branży tłumaczeniowej, pozwala wymienić się doświadczeniem, a nawet ułatwić nam poznawanie innych fascynujących osób.

Ja bardzo lubię środowisko tłumaczy, ich otwartość, znakomite poczucie humoru, ogromny dystans i przepiękne umysły.

Każdy jest inny, a jednak łączy nas jedno pasja do języka i słowa.

W obecnym czasie tak jak nigdy wcześniej potrzebujemy motywacji, łaski dostrzegania dobrych rzeczy i niespodziewanych zalet w ludziach i łaskę mówienia im o tym.

Nie jest łatwo pracować zdalnie, a tym bardziej mierzyć się z samym sobą.

Inaczej wygląda praca w grupie inaczej kiedy my sami jesteśmy odpowiedzialni za obowiązki, często w samotności.

Samotność dotyka tłumaczy, a także innych przedsiębiorców.

Tym bardziej spotkania w grupie mają moc.

Moim zdaniem w obecnej rzeczywistości potrzeba nam dużo elastyczności, uważności, odwagi i przede wszystkim…koncentracji.

Znakomita umiejętność, którą posiadają tłumacze zarówno pisemni jak i ustni.

Koncentracja jest świetną umiejętnością.

Jeśli zapytamy osoby, czy mają podzielną uwagę, z pewnością usłyszymy odpowiedź, że tak.

Kobiety wykonują trzy rzeczy na raz, czy świadczy o tym, że mają podzielną uwagę?

Częstotliwość naszych zmian jest większa lub mniejsza.

Dwie minuty rozmowy, dwie minuty sprzątania.

Czy aby na pewno w stu procentach w tych sekundach skupiamy się tylko na rozmowie i tylko na sprzątaniu?

A gdy pojawia się latająca mucha?

To czy ją również dostrzeżemy i skupimy uwagę czy nie? 😊

Zauważmy, że w pniu mózgu znajduje się układ siatkowaty, który filtruje informacje i tylko niektóre przekazuje do kory mózgowej.

Naszą uwagę wywołują tylko pewne wyjątkowe okoliczności.

To na czym koncentrujemy się wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale również na naszą efektywność.

Przykładowo jeżeli ważna dla nas jest pogoda czy brak snu, gdy odczuwamy ból to podczas rozmowy z klientem zmniejszy się nasza skuteczność.

Na każdego oddziałują inne czynniki zewnętrzne. Dla jednej osoby będzie to powyżej wymieniona pogoda, dla drugiej negatywne i pozytywne informacje lub poczucie głodu.

Możemy wpływać na znacznie więcej rzeczy, niż mogłoby się nam z pozoru wydawać.

To na czym koncentrujemy się to nasz system wartości.

Systemem wartości może być: pogoda, ruch, ćwiczenia, słowa innych, problemy zawodowe i prywatne.

Jeżeli w systemie wartości na jednym z pierwszych miejsc są radość, ruch, pogoda, Twoimi wzmacniającymi przekonaniami są: osoby są przyjazne, podczas spotkania z przyszłym klientem będziesz koncentrować się na pozytywnych aspektach oraz na tym aby spotkanie przebiegło pomyślnie.

Nie dostrzegasz przykładowo zachowań, które można byłoby odebrać jako „czepianie się”, ponieważ na czym innym koncentrujesz uwagę.

Możemy przejmować kontrolę nas swoją koncentracją.

 Nie jest to łatwe, ale możliwe. Niniejsza umiejętność wymaga od nas świadomego działania.

Co zyskujemy dzięki świadomej koncentracji?

Przede wszystkim pozytywy, które wpływają na nasze życie.

Świadoma koncentracja to kontrola własnego zachowania. To my wpływamy na sytuację, a nie sytuacja na nas.

Dzięki opanowaniu zyskujemy „ bystrzejszy” umysł, świeżość spojrzenia i często dobrze sfinalizowaną sprzedaż czy negocjację.

Wpływamy nie tylko na sytuację, ale również na wybory, które dosyć często możemy podejmować nieświadomie.

Co zauważam jako tłumaczka?

Dosyć często wykonywanie tłumaczenia wpływa na mnie pozytywnie, skupiona uwaga wycisza umysł i powoduje jego „lekkość”.

Czy dzisiejsza młodzież i nasze dzieci nastolatkowie mają taką samą koncentrację jak my osoby z innego pokolenia?

Dostrzegam, że nastolatkowie i osoby młode skupione są na wielozadaniowości co może skutkować przebodźcowaniem.

Jak ćwiczyć świadomą koncentrację?

  • Nauka konkretów.
  • Dostrzegania „małych” rzeczy.
  • Skupienia na przedmiocie.  
  • Opisania jego kształtu koloru.
  • Świadomie wypracowana uważność.

Czego chcę? Co dostrzegam?

Poprzez zadawanie prostych pytań, czego chcemy.

Im prostsze zadajemy pytania tym szybciej uzyskujemy odpowiedź.

Jeżeli nie możemy uzyskać odpowiedzi to znak dla nas, że niepoprawnie sformułowaliśmy pytanie.

Każdy z nas potrafi koncentrować się na tym kiedy czuje się wspaniale, a kiedy nie.

Nasza koncentracja to klucz do sprzedaży.

Sprzedaży usług, naszego pomysłu czy większej swobody w wyrażaniu siebie.

Czy uważacie, że to znakomita umiejętność?

Uściski.

0 Comments
Share Post
No Comments

Post a Comment

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On Linkedin