ADAPTACYJNOŚĆ

cze 07 2021

ADAPTACYJNOŚĆ

Tekst w audio. Podcast:

Dzień dobry moi drodzy!

Świat zwolnił i można byłoby pomyśleć, że najbliższy okres wakacyjny nie będzie różnił się od czasu letniego sprzed pandemii w 2018 roku.

Hałas miasta, radość i śmiech pieszych.

Wdzięczność i celebracja momentów.

Plany, wyjazdy, spotkania w gronie znajomych.

Myśląc o przyszłości, wiem, że idylla nie będzie trwała długo i myślami podążam ku przyszłości.

Patrząc na kwestie zawodowe zauważam ile nowych kompetencji nauczyłam się sama czy koleżanki i koledzy tłumacze.

Jeszcze niedawno pożądanymi kompetencjami były związane ściśle z inżynierią,  z matematyka, technologią.

Obecnie kompetencje związane z analityką, cyberświatem, technologią mobilną, z mediami społecznościowymi.

Świat wymaga więcej kreatywności, a pracodawcy elastyczności i szybkiego reagowania na zmieniające się okoliczności.

Gdy istnieje niepewność i dwuznaczność sytuacji odnajdą się osoby, które szybko adaptują się do nowej rzeczywistości.

Cechą charakterystyczną dla sztucznej inteligencji jest samodzielność i zdolność do adaptacji.

Moim zdaniem adaptacyjność to przyszłość.

Cecha, która wprost reaguje na świat.

W czasie pandemii najszybciej odnalazły się osoby, które szybko dostosowały się do nowych warunków. Z pewnością związane jest to z ich osobowością, elastycznością i znajomością tożsamości.

Czym charakteryzuje się adaptacyjne myślenie?

Przede wszystkim zbieraniem wielu danych, dostrzeganiem informacji, interpretacją i podejmowaniem działań.

Nazwałabym to połączeniem umysłu humanistycznego z umysłem ścisłego analityka, ponieważ adaptacyjność to zarządzanie zmianą poprzez analizę, ale również empatia.

Współodczuwanie pomaga reagować na zmiany.

Jak szybko zaadaptowaliście się do pracy zdalnej?

Coraz więcej przedsiębiorstw „tnie koszty” firmy, chętnie zmienia metraż swojego biura na mniejszy i wysyła pracowników na „home office”.

Trendy wskazują na nowe kierunki zmian przyszłego rynku pracy.

To jak w przyszłości będziemy pracować jest ściśle związane z kompetencjami jakie posiadamy lub jakie będziemy musieli nabyć.

Branża tłumaczeniowa szybko reaguje na zmiany.

Współzależne i dopasowane elementy to edukacja, technologie, kompetencje i praca.

Jakie są zawody przyszłości?

Analiza, przyglądanie się i dostrzeżenie, które obszary można zautomatyzować.

W literaturze możemy spotkać zawody definiowane jako chociażby:

*menedżer zespołu produkcyjnego złożony z robotów i ludzi. Praca odpowiedzialna za zarządzanie maszynami wyposażone w sztuczną inteligencję, będące członkami zespołu.

*symulator biznesu. Duże ułatwienie dla przyszłych firm, każdy nowy pomysł będzie zweryfikowany na podstawie dużych zbiorów danych.

* badacz danych. Praca polega szukaniu za pomocą statystyk. Badanie rynku konsumenta, jakich używa produktów i usług.

Niektórych przyszłość przeraża, innych fascynuje.

Moim zdaniem połączenie ze sobą kompetencji, które posiadamy lub będziemy musieli nabyć wpływa na rozwój nas samych.

Z pewnością świat wymaga od nas zastanowienia się na wizją naszych wyzwań, a także ukierunkowania przyszłego pokolenia.

Adaptacyjność to z pewnością cecha przyszłości.

Pobudza do myślenia o ważnych sprawach i poszerza horyzonty, pozwala wzbić się poza nasze ograniczenia.

Czy szybko adaptujesz się do nowych sytuacji?

Jesteś elastyczny/a?

Uściski.

0 Comments
Share Post
No Comments

Post a Comment

Visit Us On FacebookVisit Us On InstagramVisit Us On Linkedin